ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Παιχνίδια και Διαδίκτυο: Πρόληψη των κινδύνων χρήσης

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Στ΄ Τάξης 


Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Α/θμιας Εκπαίδευσης 2015-2016

«Παιχνίδια και Διαδίκτυο: πρόληψη των κινδύνων χρήσης»

Με την υποστήριξη του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων «ΕΛΠΙΔΑ»


Τα τελευταία χρόνια υπάρχει η αγωνία  γονέων και των εκπαιδευτικών  να ελέγξουν την αυξανόμενη χρήση Η/Υ και διαδικτύου από παιδιά και εφήβους καθώς και παρακείμενων συμπεριφορών όπως επιθετικότητα, καταπάτηση ορίων, παθητικότητα.
Ο μέσος όρος ηλικίας της χρήσης Η/Υ και διαδικτύου είναι τα 9 και 10 έτη αντίστοιχα. Το 17% των 15χρονων εμφανίζει συμπεριφορές εξάρτησης από το διαδίκτυο, το οποίο το χρησιμοποιεί ως μέσο διαφυγής από τα προβλήματά του και ως ανακούφιση από δυσάρεστα συναισθήματα (απελπισία, ενοχή, άγχος, κατάθλιψη).  
Όταν οι μαθητές των 10-12 χρόνων συναντούν τις ελκυστικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών , ενώ παράλληλα δεν υπάρχει ένα σαφές και ξεκάθαρο πλαίσιο χρήσης αυτών, ενδέχεται να αναπτύξουν συμπεριφορά κατάχρησης ή και εξάρτησης από αυτές και να εκτεθούν σε μια σειρά κινδύνων.
Το πρόγραμμα πρόληψης των κινδύνων ηλεκτρονικών παιχνιδιών και διαδικτύου που εφάρμοσε η Στ΄ Τάξη  είχε στόχο στην αποδυνάμωση των παραγόντων κινδύνων από το διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και στην ενδυνάμωση των αντίστοιχων προστατευτικών παραγόντων. 
Τεχνικές που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος ήταν:
Καλλιτεχνική δημιουργία
Παραμύθια-ιστορίες
Συζητήσεις
Άσκηση ελεύθερου συνειρμού
Δραστηριότητες για ομαδοποίηση
Παιχνίδια
Δραματοποίηση
Η ατμόσφαιρα που επικρατούσε και το γενικό κλίμα στην τάξη

ήταν κλίμα ομαδικότητας, συνεργασίας, ελεύθερης συμμετοχής, ανταλλαγής συναισθημάτων και εμπειριών. Οι δραματοποιήσεις ρόλων, τα σκετς, τα παιχνίδια, η καλλιτεχνική έκφραση δημιούργησαν στους μαθητές αισθήματα χαράς, ενθουσιασμού και ευεξίας. Υπήρξαν και οι δυσκολίες και τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν. 
Στο τέλος κάθε εργαστηρίου στον αναστοχασμό
υπήρχε η ευκαιρία να  εντοπιστούν τα εμπόδια και να προταθούν οι λύσεις από τα ίδια τα παιδιά.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου