ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Βήματα για τη Ζωή


 Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων:



"Βήματα για τη Ζωή"


 Φέτος η Α΄ Τάξη καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2017 - 2018 ασχολήθηκε με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων "Βήματα για τη ζωή" στα πλαίσια της Ευέλικτης ζώνης.

Βασικός Σκοπός: 
Σκοπός του Προγράμματος είναι να διδαχθούν τα παιδιά τον τρόπο να σκέφτονται 
και να αποκτήσουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τα βοηθήσουν να αναγνωρίζουν και να 
διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να έχουν ενσυναίσθηση και αυτοεκτίμηση, 
να αποφεύγουν τις συγκρούσεις και να παίρνουν σωστές αποφάσεις
 για να επιλύουν τα προβλήματά τους.




 
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη Νάντια Κουρμούση και 
θα το βρείτε στο βιβλίο "Βήματα για τη Ζωή" από τις εκδόσεις Σόκολη-Κουλεδάκη, 
με συνοδευτικό εποπτικό υλικό και γαντόκουκλες




Δίκαιοι Τρόποι
για εύρεση θέσης, επιλογή αρχηγού, 
δημιουργία ζευγαριών 
& ομάδων και αναμονή σειράς 
φιλοφρονήσεις


  Πώς καθόμαστε στον κύκλο;

  Ένας πολύ καλός τρόπος για να βρίσκουν τα παιδιά τη διαφορετική κάθε μέρα θέση 
τους στον κύκλο είναι ο τυχαίος τρόπος, με κλήρωση. Κι αυτό γιατί με αυτόν τον 
τρόπο δεν γίνεται επίδειξη εξουσίας από τον εκπαιδευτικό και καλλιεργείται 
η αίσθηση της δικαιοσύνης ενώ επικρατεί ηρεμία σχετικά με την επιλογή θέσης, 
καθώς κανείς δεν αμφισβητεί τον δίκαιο τρόπο επιλογής. Παράλληλα, δεν 
περιθωριοποιείται κανένα παιδί καθώς όλοι έχουν την ευκαιρία να καθίσουν 
δίπλα σε όλους ενώ ενισχύεται η αυτονομία των παιδιών και η δυνατότητά τους 


Επιλογή Βοηθού
Εξίσου δίκαιη πρέπει να είναι και η επιλογή Βοηθού, 
ώστε όλα τα παιδιά να έχουν την δυνατότητα να 
διεκδικήσουν αυτή τη θέση. 
Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να εφαρμόσουμε την πρακτική της κλήρωσης, 

χρησιμοποιώντας μια γυάλα στην οποία βάζουμε χαρτάκια με τα ονόματα 
όλων των παιδιών.



Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και να μοιραστούν με τους φίλους τους τα ενδιαφέροντά τους. Να δουν και να διαβάσουν αποσπάσματα από αγαπημένα βιβλία... 

...Να μιλήσουν για προσωπικές τους στιγμές δείχνοντας τις φωτογραφίες τους...
Να δουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους... Να παίξουν με τα παιχνίδια τους με τους συμμαθητές τους...Να ανταλλάξουν τηλέφωνα και να δεθούν περισσότερο μεταξύ τους...

...Στο τέλος της ημέρας να πάρουν το αναμνηστικό Δίπλωμα του Βοηθού καθώς και τις φιλοφρονήσεις των συμμαθητών τους σε μορφή κάρτας!!!



Σχολικό έτος 2017-2018 
Α΄ Τάξη
Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων:
"Βήματα για τη Ζωή"


Animals, books and...more

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Η εκπαιδευτικός της Αγγλικής γλώσσας Ευαγγελία Τσαπάρα (ΠΕ 06) του 2ου Δημ. Σχολ. Ασβεστοχωρίου συνεργάστηκε με την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας του 1ου Δημ. Σχολ. Ασβεστοχωρίου Κατερίνα Μαρκίδου (ΠΕ 06) στο πρόγραμμα Animals, books and...more στις Γ1/Γ2 τάξεις.

Σκοπός του προγράμματος  

ήταν η ανάπτυξη ενδιαφέροντος για τη φύση και τα ζώα, η γνωριμία με το λογοτεχνικό βιβλίο στα Αγγλικά, η ανάπτυξη ενδιαφέροντος για την Αγγλική Γλώσσα, η κατανόηση εννοιών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από τα Αγγλικά και η προσέγγιση των τεχνών (εικαστικών, μουσικής), η χρήση των Τ.Π.Ε.

Διδακτικά μέσα

Ανάγνωση βιβλίων : "The very hungry caterpillar" , "Brown bear brown bear what do you see?"
Προβολή βίντεο: "The very busy spide"
 miming games

Αξιολόγηση του προγράμματος

Αποδείχθηκε πολύ ενδιαφέρον για όλους. Κίνησε το ενδιαφέρον των παιδιών για την Αγγλική Γλώσσα , το περιβάλλον αλλά και το λογοτεχνικό βιβλίο. Τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις ως προς το λεξιλόγιο αλλά και το περιβάλλον (ζώα, κατηγορίες, κύκλος ζωής, ζώα που κινδυνεύουν κλπ.). Συνεργάστηκαν, ερεύνησαν και διασκέδασαν βλέποντας με άλλο μάτι την εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου